سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل بینی فانتزی

رینوپلاستی با توجه به تاثیری که بر روی بینی می گذارد به سه دسته کلی تقسیم می شود: 1. جراحی بینی طبیعی 2. جراحی بینی فانتزی و 3. جراحی بینی نیمه فانتزی. جراحی بینی فانتزی یکی از پرطرفدارترین مدل های جراحی بینی است. پس بقیه را بخوانید تا با این مدل بیشتر آشنا شوید و با اطلاعات کافی تصمیم بگیرید.

عمل بینی فانتزی چیست؟
جراحی بینی که برای کاهش اندازه بینی انجام می شود جراحی بینی فانتزی نامیده می شود. در این نوع جراحی بینی، جراح باید دارای تخصص و مهارت باشد. کوچک شدن اندازه بینی می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. از طرفی این تغییر اندازه و افزایش نوک بینی باعث تغییر زاویه بین بینی و لب ها می شود. اگر این تغییر زاویه زیاد باشد، بینی خوک مانند می شود و علاوه بر مشکلات تنفسی، زیبا نیست.

چه نوع چهره هایی به بینی فانتزی می آید؟
بینی فانتزی برای کسانی که بینی های بزرگ و گوشتی دارند مناسب نیست. زیرا با این کار ظاهر این افراد قبل و بعد از عمل جراحی تفاوت زیادی با یکدیگر خواهد داشت. علاوه بر این، ممکن است منجر به از دست دادن تناسب و هماهنگی بین اجزای مختلف صورت شود.

در مدل جراحی بینی فانتزی تیغه بینی نازک، نوک بینی بلند و سوراخ های بینی کوچک است. قوس بینی در مدل بینی فانتزی سر بالایی نسبت به مدل بینی نیمه فانتزی بزرگتر است. اگر بافت و غضروف بینی قوی و پوست نازک باشد ظرافت کار روی بینی را بهتر نشان می دهد. به همین دلیل مدل فانتزی سر بلند برای افرادی با اجزای ظریف صورت و بینی های غضروفی و ??استخوانی مناسب است.

مقایسه مدل طبیعی جراحی بینی و مدل فانتزی:
بینی طبیعی در واقع به معنای داشتن بینی سالم با ظاهری متقارن و بی عیب و نقص است. در حالی که بینی فانتزی ظاهری غیر طبیعی و مصنوعی دارد که مشکلات و عوارض خاص خود را دارد. به طور کلی با توجه به ویژگی ها، مزایا و معایب مدل های مختلف بینی، مدل بینی طبیعی نسبت به مدل بینی عروسکی فانتزی رضایت و توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرده است.

طبق تعاریف زیبایی شناختی، زاویه بین لب و بینی در حالت ایده آل بین 90 تا 100 درجه است. برای داشتن بینی عروسکی بلند باید این زاویه را تا 110 درجه بالا ببرید. بنابراین نمی توان این تغییر زاویه را برای همه وجوه با فرم های مختلف اعمال کرد.

اثرات ایده آل عمل بینی فانتزی:
اشاره کردیم که در جراحی بینی فانتزی اندازه و شکل بینی بیش از حد تغییر می کند. این امر باعث ایجاد اختلالاتی می شود که از آن به عنوان عوارض جراحی بینی فانتزی یاد می شود. این موارد شامل موارد زیر است:

  • تمایل به انجام جراحی های مختلف افزایش می یابد.
  • تناسب و هماهنگی بین قسمت های مختلف صورت از بین می رود.
  • با گذشت زمان امکان تکرار عمل بینی وجود نخواهد داشت.
  • احتمال اختلال در عملکرد تنفسی وجود دارد.
  • خروپف شبانه و خس خس برخی از این اختلالات هستند.
  • حالت مصنوعی در زیبایی فرد ایجاد می شود.
  • احتمال مشکلات گفتاری و زبانی وجود دارد.
  • اگر پزشک تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است بعد از عمل جراحی عدم تقارن حفره های بینی وجود داشته باشد.

نکاتی که باید قبل از انتخاب جراح در نظر بگیرید:
انتخاب یک جراح خوب و با تجربه تاثیر زیادی در روند جراحی بینی دارد. به همین دلیل برای انجام این کار باید بسیار مراقب باشید. برای انتخاب بهترین جراح بینی باید به نکات زیر توجه کرد:

  • نمونه کارهای جراح را بررسی کنید. پرس و جو از دیگران، جستجو در گوگل، شبکه های مجازی، مراجعه حضوری به مطب و صحبت با افراد حاضر برای معاینه پس از عمل از جمله راه های بررسی کیفیت کار جراح است.
  • علاوه بر زیبایی ظاهری بیمار، جراح بینی باید به تنفس فرد نیز توجه کافی داشته باشد.
  • اولویت جراح باید رضایت و سلامتی بیمار باشد.
  • جراح باید به طور کامل شما را از تمام اقدامات قبل و بعد از عمل مطلع کند.
  • پزشک باید یک دید کلی از شکل بینی به بیمار ارائه دهد.